Pagina's

dinsdag 20 oktober 2015

Gelli Arts - Colourstock oktober 2015

Project nr. 2


Het gaat snel hier al weer nr. 2
Dit keer acrylverf gebruikt op de g-p met doorzichtig tape!

Hier volgen de foto's met beschrijving:

 Ik wil met deze techniek wat onbedekte ruimtes. Met waxpapier de g-p afgeschermd.
 Twee kleuren acrylverf gebruikt als basis met een tool wat figuren aangebracht.
 Het waxpapier kan er nu af.
De laag goed laten drogen voordat de volgende laag wordt aangebracht.
Met een rietjes wat kleine cirkels aangebracht.
Dit eerst weer goed laten drogen
Met dezelfde kleur gestempeld.
Vergeet niet de stempel meteen goed schoon te maken!!
En wederom alles goed laten drogen
 De kleine cirkels opgevuld met rode acrylverf
 Als laatste met een dop gele cirkels aangebracht
Dit heb ik een nachtje goed laten drogen.
Zoals je het nu ziet blijft het.

Met doorzichtig tape (van de bouwmarkt) de verf van de g-p afnemen.
Je plakt het tape er goed op even goed wrijven en het dan voorzichtig opnemen.
Blijft er wat achter op de g-p geen probleem het tape weer iets terugplakken aanwrijven en weer opnemen.
Zo haal ik er 3 stroken vanaf. De stroken liggen met de plakkant naar boven.
De bovenste heb ik voor mijn projectje gebruikt.
2 stroken heb ik op een ondergrond geplakt.
De linker strook op tissuepaper en de rechter strook op aluminiumfolie.
 Het is ook mooi om de plakkant met perfect pearls te bedekken.
De derde strook heb ik doorzichtig gelaten en op mijn kaartje geplakt.


Ik hoop dat het zo duidelijk is zo niet kun je me altijd een berichtje sturen.
Op de Kreadoe wordt de gelli-plate gepromoot door de Miranda's bij De Duif!!
Kom dat zien en proberen.

3 opmerkingen:

  1. Super Yvon, goed beschreven, helder en duidelijk! Een leuke techniek die ik al eens gezien heb maar nog niet gedaan.....hihi zoals zoveel door gebrek aan tijd......xxMir

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow Von, een hele goede uitleg en het is een plaatje. Misschien de volgende keer ook een filmpje erbij hahahaha!! xxx

    BeantwoordenVerwijderen